1_2016

bptu Tietenkin Peppone
Sisällysluettelo 1_2016

Puheenjohtajan puheenvuoro

Muutoksien ja uuden oppimisen vuosi. Se on ainakin omalta osaltani edessä, kun aloitin vuoden alusta haasteellisen ja mielenkiintoisen pestin poliisikoirayhdistyksen puheenjohtajana. Pesti oli helppo ottaa vastaan koska kyseessä on hyvin hoidettu yhdistys, jossa kaikki jäsenet ja varsinkin luottamuspaikoilla olevat toimihenkilöt ovat motivoituneita toimimaan yhdistyksen ja sitä kautta jäsenten parhaaksi. Ja vaikka hallituksessa tuli paljon henkilön vaihdoksia, niin me olemme siinä mielessä hyvässä tilanteessa, että vanhat ”luottopakit” ovat edelleen taustalla neuvomassa ja mukana tapahtumien järjestelyissä.

Nyt juttua kirjoitettaessa valjakkohiihtojen ilmoittautuminen on menossa umpeen, kisathan ovat Kajaanissa maaliskuussa, kisoista on juttua varmasti seuraavassa lehdessä.

Huumekoirien kilpailut järjestetään 9-11.5 Lohtajalla, ja kisoihin on ilmoittautuminen vielä menossa. Kisathan toimivat tänä vuonna karsintakilpailuina syksyllä järjestettäviin huumekoirien ”virallisiin” SM-kilpailuihin, joihin pääsee kaksi koirakkoa jokaisesta hallinnonalalta, joilla on huumekoiria.

Suojeluleiri on viikolla 40 Etelä-Suomessa, uskon että seuraavan lehden tullessa pitopaikka on jo selvillä.

Yhdistyksen jäsenrekisteriä ollaan myös uudistamassa, ja pyrimme pääsemään eroon paperisista tiedotteista niiden aiheuttamien ylimääräisten kulujen ja turhan vaivan takia. Toivoisinkin kaikkia jäseniä jäsenkirjeen saatuaan perehtymään siihen ja toimittamaan pyydetyt tiedot mahdollisimman pikaisesti.

Koiramäelläkin tapahtuu muutoksia kun pitkäaikainen poliisikoiralaitoksen johtaja Mikko Maunuksela jää eläkkeelle ja uutena päällikkönä aloittaa Pekka Kokkonen. Poliisikoirayhdistys kiittää Mikkoa yhteistyöstä ja toivottaa mukavia eläkepäiviä, sekä toivottaa Pekan tervetulleeksi haastavaan mutta niin palkitsevaan poliisikoiratyöhön.

Mukavaa kevään odotusta kaikille!

Miikka Ounila